Onze praktijk Mijn Portaal Ik heb spoed

De praktijk

Wat zijn de contactgegevens van mijn praktijk?
Adres Huisartsenpraktijk van Mierlo - van der Linden
Halvemaanstraat 3
5211 VV 's Hertogenbosch

Wat zijn de openingstijden van de praktijk?
Reguliere openingstijden
Maandag 8:00 - 17:00
Dinsdag 8:00 - 17:00
Woensdag 8:00 - 17:00
Donderdag 8:00 - 17:00
Vrijdag 8:00 - 17:00
Zaterdag Gesloten
Zondag Gesloten


Afwijkende openingstijden
Kerst
25 december t/m 26 december
Gesloten
Nieuwjaarsdag
Woensdag 1 januari
Gesloten
Hoe kan ik de praktijk bereiken?

Wil je een afspraak inplannen, een vraag stellen aan de huisarts of inzage in je dossier? Doe dit dan eenvoudig online in jouw portaal. Waar en wanneer je maar wilt. Zonder wachtrij aan de telefoon. Kom je er niet uit? Bel ons op 073 613 33 50.

Ik wil me inschrijven bij de praktijk als nieuwe patiënt

Je bent welkom in onze praktijk. Als je je als nieuwe patiënt wilt inschrijven, vragen wij je om een inschrijfformulier in te vullen. Wil je enkel een wijziging doorgeven in je persoons-, contact- of verzekeringsgegevens? Doe dit dan via jouw portaal. Geen portaal? Bel dan met onze assistente.


Let op: voor ieder gezinslid dien je een apart formulier in te vullen. Voor kinderen tot 16 jaar geeft/geven de ouder(s)/voogd toestemming. Kinderen vanaf 16 jaar geven zelf toestemming. Na het invullen van het inschrijfformulier kan de inschrijving pas worden verwerkt als je van ieder gezinslid een kopie van paspoort, rijbewijs, identiteitskaart of vreemdelingendocument én zorgpolis bij ons laat zien. Heb je voor je kind nog geen eigen identiteitsbewijs? Laat dan de Persoonslijst Basisregistratie Personen (BRP) zien. Deze heb je gekregen bij of na de inschrijving bij de gemeente.


Bij het wisselen van praktijk is het noodzakelijk dat je jezelf uitschrijft bij je vorige huisarts. Dit is met name belangrijk, omdat je medische dossier zo spoedig mogelijk in ons bezit komt. Geef de vorige huisarts toestemming het dossier naar ons toe te sturen. We zullen contact opnemen met de vorige huisarts om het dossier digitaal te ontvangen. Hiervoor is het dus noodzakelijk dat de vorige huisarts weet dat je bij ons ingeschreven wordt.


Ga naar inschrijfformulier

Ik wil mijn contactgegevens laten aanpassen

Ben je verhuisd en wil je een adreswijziging doorgeven? Of heb je een nieuw telefoonnummer of e-mailadres? Geef dit dan eenvoudig online door via jouw portaal.

Ik wil overstappen naar een andere huisarts

Indien je naar een andere huisarts wilt overstappen dan sturen wij je medische dossier (en dat van je minderjarige kinderen) op via een beveiligde internetverbinding naar jouw nieuwe huisarts. Hier hoef jij verder niets voor te doen. Wel is het belangrijk dat je jezelf bij ons uitschrijft door contact op te nemen met onze assistente (073 613 33 50) en dus toestemming geeft het dossier te sturen. Op het moment dat het dossier verstuurd is ben je bij ons uitgeschreven.

Ik heb een klacht over mijn huisarts

Wanneer je ontevreden bent, stellen we het op prijs dat je dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van de onvrede, dan kunnen wij proberen het samen op te lossen. Je kan de klacht of het compliment kenbaar maken d.m.v. dit klachtenformulier. Je mag het ook altijd met één van onze medewerkers bespreken. Nadat wij het formulier hebben ontvangen nemen we contact met je op.


Is dit lastig voor je of kom je er met ons niet uit, dan kun je jouw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. Als praktijk zijn we aangesloten bij SKGE (Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg). De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. Je kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088-0229190.


Ga naar klachtenformulier

Ik heb een vervolgonderzoek, wat kost dat?

Heb je een vervolgonderzoek nodig? Vaak vallen de kosten hiervan onder je zorgverzekering. Het kan zijn dat je verzekeraar geen contract heeft met het ziekenhuis waarmee je een afspraak hebt. In dat geval vergoed je zorgverzekering niet alle kosten. Heb je vragen over de vergoeding van de kosten? Neem dan contact op met je zorgverzekeraar voordat je naar de afspraak gaat.  

Wat zijn de kosten voor gemoedsbezwaarden?

Mocht je om godsdienstige reden niet verzekerd zijn, dan is dit wellicht al bij ons bekend. Je staat dan geregistreerd als "gemoedsbezwaarde”. Wij brengen geen inschrijftarief in rekening maar hanteren de hieronder genoemde bedragen.


Prestatiebeschrijving
Tarief
Consult korter dan 5 min
€ 19,56
Consult 5 min tot 20 min
€ 39,12
Consult 20 min en langer
€ 78,25
Visite korter dan 20 min
€ 58,69
Visite 20 min en langer
€ 97,81
Vaccinatie / injecties
€ 19,56
LaboratoriumonderzoekKostprijs
EntstoffenKostprijs
Moet ik ook van apotheek overstappen als ik overstap van huisarts?

Als je wisselt van huisarts is het vaak ook nodig om te wisselen van apotheek. Geef aan je huisarts door bij welke apotheek je ingeschreven staat. Het is wel belangrijk dat je jezelf uitschrijft bij de oude apotheek.

Ik heb een andere zorgverzekeraar, wat nu?

Dit hoef je niet zelf door te geven aan de huisarts, en ook niet aan alle andere zorgaanbieders zoals fysiotherapeuten en ziekenhuizen. Wij zijn namelijk aangesloten op de database VECOZO en krijgen deze wijziging automatisch in ons syteem. Daarnaast doen wij een check op verzekeringsrecht, de COV-check, voordat we facturen opsturen naar de verzekeraar.

Wat wordt door mijn zorgverzekering vergoed aan huisartsenzorg?

Een bezoek aan de huisarts wordt volledig vergoed door de basisverzekering. Je hoeft hier dus helemaal niets zelf voor te betalen. Dat geldt voor een afspraak (consult) bij de huisarts, maar ook voor een telefonisch consult. Je betaalt voor een afspraak bij je huisarts ook nooit je eigen risico. Als er onderzoek nodig is zoals bloedprikken, een foto of een doorverwijzing vallen de kosten die daarvoor worden gemaakt wel onder het eigen risico.

Wat als ik niet verzekerd ben?

Als je als patiënt bij ons ingeschreven staat, maar bij controle niet bekend bent bij een verzekeringsmaatschappij, dan word je verzocht het consult contant of per pin te betalen. Na betaling krijg je een factuur. Deze kun je bij de verzekering, als je die toch hebt, indienen met het verzoek het consult aan je terug te betalen. Dit geldt ook voor als je een buitenlandse verzekering hebt, je draagt zelf zorg voor de nabetaling.

Ik zie bij een declaratie van de zorgverzekering ‘zorggroep’ staan, wat is dat?

De huisarts is aangesloten bij de zorggroep JBH of BiB. Dit is een samenwerkingsverband van huisartsen in de regio. De groep is gespecialiseerd in de behandeling en organisatie van chronische ziekten in de eerste lijn. Met de zorgverzekeraars zijn afspraken gemaakt over de zorg voor diabetes- en astma-/copd patiënten en mensen met een hart- en vaatziekte. Daarnaast ondersteunt de zorggroep de huisartsen bij de zorg voor kwetsbare ouderen en patiënten met psychische problematiek.


Uiteraard staan bij de behandeling van chronische ziekten in de huisartsenpraktijken de protocollen uit de zorgstandaarden centraal, echter zonder dat het 'kookboekgeneeskunde' wordt: individuele 'zorg op maat' is het centrale thema.